Gunung Jerai,.

Gunung Jerai,.
Hanya boleh dipandang dari jauh namun mustahil untuk milikinya.

Isnin, 22 Julai 2013

Impianku baru 50-50 tercapai

           Aku sendiri tak pasti sejauh mana impianku ini sudah berada.Sudah bergelar penuliskah aku? Setakat ini memang beberapa karya aku sudah mula diterima orang dan aku sudah semakin matang untuk berkarya,Aku tak mahu mengalah separuh jalan.Akan ku teruskan menanamkan semangat di jiwaku untuk terus berjuang mengapai impianku yang satu ini.Aku tahu ianya terlalu sukar untukku teruskan.

            Aku yakin lorong untukku meneruskan perjuangan ini terlalu banyak onak dan durinya.Hanya Allah yang tahu apa halangan yang sudah menanti di hadapan.Buat masa sekarang apa yang aku tahu halangan yang aku terima ini memang terlalu menguji kesabaranku.Apakah itu??
Aku sedang menaip dengan mengunakan on-screen keyboard,.betapa lambatnya lebih-lebih lagi huruf-huruf yang tidak boleh di taip adalah huruf A,F,J,G,L dan R yang kadang-kadang boleh dan kadang-kadang tiada,.memang benar-benar menguji.Bayangkan aku terpaksa menulis cerpen yang panjang tu dengan mengunakan on-screen keyboard ini.Bukan itu saja,novel juga sama walau aku akui,aku naik fed-up dengan semua ini.Malas nak menaip dan sebagainya.


Mengenangkan impianku yang satu ini saja yang mampu membuat jiwaku tenang setiap kali menaip bait-bait kata,aku teruskan bersabar walau aku terlalu letih melayannya.Ini adalah dugaan untukku setakat ini.Aku kena terima apa adanya.Semuanya ini mengajar aku untuk terus jadi dewasa dalam berfikir.Kalau umur tu jangan tanya,memang dah terlebih dewasa dah pun.Dahlah!,.aku malas nak membebel banyak2 so sekarang aku nak perkenalkan dua buah cerpen aku yang berjaya mendapat sambutan setakat ini,.
setakat ini di penulisan2u
hanya komen positif yg aku terima,
pada asalnya cerpen ini untuk mengusik seorang
rakan fb yang bernama Aieyz Slumber,
sebab tu wataknya aku hidupkan
sebagai watak seorang lelaki yang amat slumber,.


ini cerpen terbaru untuk  edisi puasa dan raya,
kisah seorang wanita tabah tapi aku selitkan sedikit
nasihat berunsur motivasi diri,.bolehlah untuk dibuat renungan bersama,.ada kawan fb
aku cakap tak payah buat sad ending or hepy ending
biar ja pembaca buat andaian sendiri diakhir cerita,.haih!,.tak
tergamak pula aku nak buat pembaca tertanya-tanya,.kesian kat depa!!








Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.