Gunung Jerai,.

Gunung Jerai,.
Hanya boleh dipandang dari jauh namun mustahil untuk milikinya.

Rabu, 5 Jun 2013

APA NAK JADI DENGAN IMPIANKU???,.

Aku tak tahu kenapa sejak akhir2 ini minda aku semakin membeku,.kalau datang idea pun hanya seciput saja selepas itu hotak aku terus jadi blurr,.kalau boleh semuanya aku nak siapkan dalam satu masa saja,.tamak punya manusia sebab itulah aku langsung tak boleh fokus,.ada dua novel dan satu cerpen yang menanti untuk aku tamatkan tapi tak tamat2 lagi bahkan masih di bab yang lemah,.masih intro belum masuk isi dan konflik lagi,..nak cipta konflik pun bukannya senang kot!,.huh,.semangat aku untuk menulis asyik merudum saja,.rasanya aku perlu keluar dari kepompong ni,..agaknya perlu bercuti ke mana2 kot,.ingat lagi cerpen 'orang gaji pecial part' cerpen yang aku hanya siapkan dalam masa dua hari setelah aku bercuti seminggu di selangor begitu juga dengan novel 'ejan mas sayang' aku dapat tamatkannya setelah aku balik bercuti dari selangor jugak,..nampak tak?,.aku memerlukan udara dari luar untuk meluaskan minda aku yang sempit ini,..aku perlukan cahaya matahari untuk mencairkan otak aku yang beku ini,..hmm,..


APA NAK JADI DENGAN IMPIANKU?,.

Soalan ini mengambarkan aku yang bernama szaza zaiman ini sedang dalam kekeliruan yang amat dan langsung tiada keyakinan diri,.aku jadi diri aku semula yang selalu putus asa bila berdepan dengan cabaran,buktinya dengan ini,..

.buktinya jiwa jadi kacau bila minda tak berfungsi,.ayat2 boring,.bosan dan yang sewaktu dengannya pun mulalah nak keluar,..

bila tengah bosan inilah satu2 kerja yang aku ada,..mengedit gambar mengikut naluri hati,..luahan perasaan yang sebenar-benarnya,.tapi,.selalunya dalam jiwa yang tertekan macam ni sempat jugak aku pujuk diri sendiri dengan ayat2 penawar jiwa,..huhu,..nak buat macam mana tiada siapa yang sudi memujuk jiwa dan hati ini,..hukhuk,..



dan seterusnya terciptalah video kisah hati ini,.boring tahap giler punya pasal la ni,..sat nak try upload,.

video


nilah kisah hatiku,.huhu,.kite merapu ja okey;)