Gunung Jerai,.

Gunung Jerai,.
Hanya boleh dipandang dari jauh namun mustahil untuk milikinya.

Ahad, 26 Mei 2013

kisah donggengku


video

IMPIAN YANG SATU dalam dilema perasaann,.

Aku semakin tak yakin dengan diri sendiri untuk mengapai impianku,.tak tahu macam mana lagi nak aku gambarkan,.semangat untuk menulis ni sekejap ada sekejap tak ada,.banyak sangat kot halangannya,.dan sekarang rasanya dah hampir sebulan aku tak menulis,..maksud aku menghabiskan dua buah novel yang masih terbengkalai dan cerpen yang belum aku siapkan,.tiba-tiba otak aku blur tahap    
terataslah kiranya,..asal ngadap ja skrin ni aku langsung tak boleh nak berimaginasi lagi,.mungkin aku dapat bayangkannya dalam khayalan jalan ceritanya tapi bila ingin menaipkan bait-bait kata aku jadi hilang punca,..dari mana nak aku mulakannya,..aku buntu sangat-sangat,.blog ni pun dah lama juga aku tak update entry terbaru tapi hari ini aku terasa ingin meluahkan kegusaran di hati ini,.

seakan ingin aku luahkan semua yang terpendam di dada,..rasa kecewa dan harapan yang tak mungkin akan tercapai,..perlukah aku ubah cara hidupku sekarang ni menjadi diriku semula,..sebenarnya sejak aku arbortion kali yang ke sebelas aku hadapi masalah kejiwaan yang amat berat,..hihi,..ni dah macam kes sakit jiwa la plak,..adehh,..


apa yang membuatkan aku stress ialah bila setiap kali chek darah di hospital resultnya selalu negatif,..doktor cakap normal ja,..aku tiada sebarang masalah,.tapi bila berubat kampung,.hah!!!,.aku jadi semput nafas sampai satu tahap ada yang cakap aku ni dah macam ayam berak kapur,.grrr,..aku bingung sangat,..mana satu aku nak percaya ni,..perubatan kampung atau di hospital???,.

akhirnya aku terus berada dalam persimpangan dilema,.aku jadi seorang yang suka menyendiri,.aku malas nak berhadapan dengan masyarakat lagi,..aku kurungkan diri dalam rumah,..kerja aku hari-hari hanya mengadap internet dan membaca novel,..kalau aku jadi stress sangat dengan kehidupan aku,..aku ubah bahan bacaan,..dari baca novel aku cari pula yang berbentuk ilmiah dan motivasi,.kalau tak pun penulisan2ulah destinasi aku hari-hari,..ngadap saja cerpen online tu,..baca dan amati hasil karya orang lain,..kelakar dan sebagainya,..kadang-kadang jalan cerita yang tak seberapa tapi komen pula yang menarik minat aku untuk mengelengkan kepala berkali-kali,.hihi,..ada yang sangat kejam dalam memberi ulasan mereka,..seolah mereka berharap seorang penulis ini adalah insan yang sangat sempurna hingga dapat memberi kepuasan kepada semua pembaca,.bukan senang untuk menarik minat orang untuk membaca hasil karya kita sebenarnya,..jangan cakap orang lain aku sendiri pun memilih tajuk untuk membaca,..hehe,.

dalam kemelut kehidupan seharian ini kadang-kadang kita jadi terlalu banyak memikir,..macam aku kalau boleh semuanya aku nak buat tapi akhirnya satu pun aku tak buat,..kalau boleh semuanya aku nak capai termasuk capai bintang di langit biru,..tu diaaa,..gempak gilerr,..tapi hakikatnya nak capai apa pun tangan tetap tak sampai,..aku nak jadi isteri terbaik!!,..failed!!,..ibu terbaeekkk!!!,..thumb down!!,..nak jadi menantu terbaeekk!!,..jadi hantu adalah kot!,.ehemm,..nak jadi anak terbaekkk!!,.no komen!!,..


tak ada manusia yang sempurna dalam dunia ni,..lebih-lebih lagi aku ni,.banyak kurang dari lebihnya dari segi mental dan juga fizikal,..tapi,..mudahan takkan sampai tahap kritikal,.bahaya sangat kot!,.biar orang sudahlah cakap aku ni macam ayam berak kapur tapi kalau betul pun biarlah ALLAH yang tentukan semua itu,..rasanya nujum pak/mak belalng tak wujud kot di zaman siber ni sampai boleh tengok penyakit orang lain dalam mangkuk hikmat,..

impian yang satu sedang berhadapan dengan seribu satu dilema perasaan,.kenapa??,.kerana yang menyimpan impian ni jiwanya selalu sangat terganggu dengan seribu satu masalah ciptaannya sendiri,..macam yang aku update status dalam fb,.kalau boleh aku teringin nak jadi seorang yang tiada perasaan,..ingin jadi cool dan selamba dalam menghadapi apa saja situasi,.macam baby,.ketawa bila di agah,..menangis bila sakit dan lapar,..tidur bila dah ngantuk,..langsung tak fikir tentang masalah,.heh,..angan-angan memang langsung tak boleh di terima akal,.

dannn,..masalah yang paling ketara sekarang ni adalah setiap kali aku cuba berkongsi rasa menaipkan kata bicara mataku pun mula buat angkara lalu bersepakat dengan minda untuk meluputkan semua rasa,..kata mereka 'tidur lagi baikk'!!!,..hurmm,.trauma!,..